Ako na to
PROSTREDIE, ABY SME PRI HRE BOLI VŠETCI NA ROVNAKOM MIESTE
Aby sme pri hre boli všetci na rovnakom mieste…
DRAMATICKÁ SITUÁCIA AKO VÝCHODISKO PRE VLASTNÚ SKÚSENOSŤ
Základom dramatickej výchovy je divadlo a dramatické umenie. Divadlo je, ako jasne formuluje Hořínek (1970, s. 10), „činnosť, pri ktorej herci predvádzajú na javisku fiktívne ľudské osody alebo deje pre divákov v hľadisku“. Richter dodáva, že ide o napodobivé väčšinou kolektívne umenie, ktoré v priamej komunikáciis divákom predvádza na vzťahoch založené situácie“ (2008, s. 29) obvykle vytvárajúce dej. […]
HRA V ROLE – ZÁKLAD (NIELEN) PRE DRAMATICKÚ VÝCHOVU
Základom každého dramatického textu či divadelného tvaru sú 3 prvky: postava – v priebehu deja – rieši nejaký problém/konflikt. Vstúpiť do hry znamená vziať na seba nejakú rolu, obliecť si niekoho iného a konať v jeho koži. Väčšinou ide o improvizovanú hru, hranie bez scenára, vznikajúce tu a teraz, priamo v procese. Poskytuje autentický zážitok vo fiktívnej situácii, kde hráč rieši […]
6 POSCHODÍ, ALEBO AKO NA TO V 6 KROKOCH
Jedno-dve cvičenie už ste použili, ale ako sa odhodlať a pustiť do väčšieho celku? Ponúkame vám jednoduchý návod, ako na to v 6 krokoch!
ČO JE DRAMATICKÁ VÝCHOVA?
Dramatická výchova (výchovná dramatika, tvorivá dramatika) a jej metodika je vhodná na doplnenie vyučovania pre každého pedagóga. Ale nielen to, je využiteľná pri akejkoľvek práci so skupinou, či už pripravujete divadelné predstavenie, učíte sa, alebo chcete nazrieť do vnútra príbehu. Akékoľvek poznatky zažité viacerými zmyslami a prefiltrované vlastnou skúsenosťou a konaním sa ľahšie uložia do […]